piątek, 23 sierpnia 2013

Tutorial: transfer wydruku

Obiecałam tutorial z transferu, więc czas dotrzymać słow :)

Dziś jedna z moich ulubionych technik w decoupage - transfer wydruku. 
Są dwie techniku transferu - prawo-  i lewostronny. 
Ja zdecydowanie wolę transfer prawostronny, bo widzę dokładnie gdzie i jak naklejam. 
Poza tym nie mam problemu z odwracaniem wydruku. 
To zdecydowanie ułatwia mi pracę.

Tą techniką można transferować praktycznie wszystko, zdjęcia, teksty, obrazy i co tylko jeszcze podpowie nam wyobraźnia. Nie musimy ograniczać się tylko do motywów na serwetkach czy papierach do decoupage.

W dzisiejszym tutorialu użyłam Transfer Gel firmy Stamperia. Jest to preparat dedykowany do papierów i wydruków lewostronnych. Jakiś czas temu stanęłam przed problemem - mam zrobić transfer już teraz, zaraz a mam tylko taki preparat. Cóż było robić, trzeba było podjąć próbę. Udała się i dlatego bez obaw wykorzystuję właśnie ten preparat do wydruków prawostronnych.

Tyle słowem wprowadzenia - czas na praktykę:

Potrzebujemy wydruk bądź ksero, ważne by był to wydruk z drukarki laserowej. 
Tylko taki wydruk/ksero nadaje się do transferu.
Do tego potrzebne będą:
- koszulka foliowa bądź inna foli, ważne, by była dość miękka.


Pracę rozpoczynamy od pokrycia naszego wydruku preparatem do transferu. 
W przypadku preparatu do transferu firmy Stamperia podobnie jak w przypadku preparatów innych producentów nakładam kilka warstw. Każdą warstwę należy wysuszyć.


I co najważniejsze, warstwy nakładamy na przemiennie, tzn. pionowo i poziomo


Po wyschnięciu ostatniej warstwy możemy wyciąć nasz wydruk. 
Ja tego nie zrobiłam, ponieważ mam prosty kształt i łatwiej tak będzie mi przytrzymać na początku kartkę.


Papier moczymy ok 5-10 minut. Uzależnione jest to od jakości papieru. Czym lepszy gatunkowo papier tym trudniej nasiąka. O tym, że papier jest wystarczająca nasiąknięty świadczy jego kolor - staje się lekko szarawy.


Nasz mokry wydruk po lekkim osuszeniu z nadmiaru wody (ale nie wytarciu) przekładamy na folię drukiem do dołu


Powoli, delikatnie palcem zaczynamy usuwać papier. Pierwsza warstwa schodzi bardzo łatwo i szybko


Po jej usunięciu pozostaje konieczność usunięcia reszty papieru


aż do otrzymania cieniutkiej błonki wraz z przeniesionym wydrukiem.


Po usunięciu wszystkich drobinek papieru możemy przystąpić do przyklejania na wcześniej przygotowany przedmiot. W moim przypadku deseczka została postarzona na świecę. Transfer przyklejamy wyjątkowo na preparat do transferu, nie na klej do decoupage. Delikatnie dociskamy usuwając nadmiar preparatu i suszymy.


Pozostaje nam już tylko wykończenie naszego przedmiotu.
W moim przypadku była to deseczka kuchenna na zapisku z tekstem zaczerpniętym ze starych makatek.
Do tego trochę słoneczników oraz pasty postarzającej.
I gotowe :)


Mam nadzieję, że mój tutorial przybliżył Wam pracę z transferem i przyznacie mi, 
że to dość łatwa metoda ozdabiania i nadawania przedmiotom indywidualnych i osobistych cech.


12 komentarzy:

  1. Kochana, ja bardzo dziękuję za ten opis dokładny i zdjęcia i całokształt! Od dawna się zastanawiałam jak się to robi, ale jakoś czasu i energii na zgłębienie tematu zabrakło.. A Ty tak przystępnie i jasno opisałaś :)
    Dziękuję :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super kurs. Pierwsze słysze o czyms takim :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madzik, a może czas na próbę z decou ;)Wyobraź sobie np. szkatułkę ze zdjęciem córci na jej skarby - jedyna i niepowtarzalna :)

      Usuń
  3. Fajne może spróbuję!
    Świetnie to opisałaś jasno i dokładnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki, dzięki za wspaniały i jasny tutorial! W przyszłości na pewno go wykorzystam (oczywiście podam źródło mojej wiedzy), gdy zbiorę się na odwagę i zacznę swoją przygodę z decou. Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Lidzia, mój mąż by zaraz ten zapisek wykorzystał, dlatego bym napisała: Dobra żona męża chlubi, gdy gotuje co ona lubi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, świetne, to będzie na drugą, żeby nikt nie był pokrzywdzony ;)

      Usuń
  6. To wychodzi jak zwykły decoupage, a nie transfer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm.... transfer to jedna z możliwości, jaką daje decoupage. Dla jasności transferem zrobiony jest napis. Każdy może umiejętność danej techniki wykorzystać tak, jak chce....

      Usuń

Dziękuję za komentarz :)